Uuden seurakuntatalon suunnittelu lopuillaan

Parolassa vuonna 1966 käyttöön otettu ja puoli vuosisataa palvellut seurakuntatalo purettiin viime syksynä, niin että Parolantien varressa on nyt tyhjä tontti.  Hanke uuden seurakuntatalon rakentamiseksi on kuitenkin hyvässä vauhdissa.  Arkkitehti Asko Kaipaisen piirustuksiin perustuvasta perspektiivikuvasta näkee, millainen talo on tarkoitus rakentaa (näkymä Parolantien suunnasta).  Rakennuksen kaikki yleiset tilat ovat yhdessä kerroksessa; yläkerrassa on vain IV-konehuone (kuvassa oikeassa laidassa).  Seurakuntasalissa katto on korkeammalla kuin talon muissa tiloissa.

Suunnitteluvaihe on nyt loppusuoralla niin, että kesäkuun aikana haetaan rakennuslupa ja käynnistetään urakan tarjouskilpailu.  Toiveissa on aloittaa maanrakennustyöt syksyn 2019 aikana.

Tältä uuden seurakuntatalon pitäisi näyttää.  Pysäköintialue tulee talon ja Parolantien väliin.

Tältä uuden seurakuntatalon pitäisi näyttää.  Pysäköintialue tulee talon ja Parolantien väliin.

2019-05-29 15:21:00.0