Seurakunnassa tapahtuu pyhäinpäivänä

palavia tuohuksia hiekassa Tyrvännön kirkossa pyhäinpäivänä 2017

Tuohuksia pyhäinpäivänä Tyrvännön kirkossa

Lauantaina 2.11. klo 10 alkaa Tyrvännön kirkossa pyhäinpäivän messu, jossa voit halutessasi sytyttää oman muistokynttiläsi.  Messussa luetaan viime pyhäinpäivän jälkeen hautaan siunattujen seurakuntalaisten nimet, mutta ei sytytetä erillistä kynttilää jokaiselle.  Pyhäinpäivänä luettavassa evankeliumissa Jeesus kertoo, ketkä ovat autuaita, tosi onnellisia.

Lauantai-iltana klo 18 alkaa Hattulan kirkossa pyhäinpäivän iltakirkko, jossa toistamiseen luetaan viime pyhäinpäivän jälkeen hautaan siunattujen seurakuntalaisten nimet.  Seurakunnan nuoria on samalla sytyttämässä jokaiselle heistä muistokynttilän; alttarikaiteelle tulee pitkä rivi kynttilöitä.

Pyhän Ristin kuoro laulaa pyhäinpäivänä sekä messussa että iltakirkossa.

Sunnuntaina 3.11. Hattulan kirkoissa ei ole jumalanpalvelusta.  Sen sijaan Vuohiniemen rukoushuoneessa (Puolivälintie 513, Vuohiniemi) on kello 10 alkaen messu.  Parolassa on kuitenkin kello 18 alkaen Juteinitalon auditoriossa (Kauppatie 3) esitelmä "Tuhlatut leiviskät", jossa seurakunnan kappalainen selittää Matteuksen evankeliumin 25. lukua ja kertoo sen tulkintaan vaikuttaneesta Euroopan historiasta.  Esitelmä on kahden illan sarjassa ensimmäinen; jälkimmäinen osa on viikkoa myöhemmin samassa paikassa.

Fri Nov 01 21:34:00 EET 2019