Koronaviruksen vaikutus Hattulan seurakunnan toimintaan

Koronaviruksen leviäminen huolettaa ihmisiä laajasti.  Tampereen hiippakunta on ohjeistanut seurakuntia osallistumaan samaan epidemiaa hidastavaan työhön kuin muut yhteiskunnan toimijat.
Maan hallitus ja terveysviranomaiset ovat antaneet ohjeistusta koronavirusepidemian torjuntaan.  Sen lisäksi kirkkohallitus ja Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli ovat kehottaneet seurakuntia vakavasti harkitsemaan luopumista niistä kokoontumisista, jotka eivät ole pakollisia.
Ohjeistuksen mukaisesti keskitymme toistaiseksi seurakunnan perustehtävän hoitamiseen toimittamalla jumalanpalvelukset ja kirkolliset toimitukset.  Muusta viikkotoiminnasta luovumme 5.4.2020 asti, ja tarvittaessa pitempäänkin.  Tauolle jäävät Huilis, Minihuilis, päivä- ja perhekerhot sekä musiikkiryhmät.  Muista tapahtumista kuten kinkereistä, kevätkahvilasta ym. ilmoitetaan erikseen. Rippikoululaisille ja heidän perheilleen lähetetään tietoa kevään rippikouluopetuksen järjestelyistä ensi viikon aikana.
Kirkkoherranvirasto ja taloustoimisto palvelevat normaalisti. Toivomme asiointia etupäässä sähköpostitse hattula.seurakunta@evl.fi tai puhelimitse 03 6311 520 /kirkkoherranvirasto ja 044 7474 308/taloustoimisto.
Vaikka kokoava toiminta jää suurelta osin tauolle, seurakunnan työntekijät ovat tavattavissa keskusteluja varten.  On tärkeää, että kukaan ei jää kysymyksineen yksin.  Seurakunnan työntekijät tavoittaa puhelimitse ja sähköpostilla sekä sosiaalisessa mediassa.  Työntekijöille voi soittaa ja jutella luottamuksellisesti kahden kesken.
Älä jää yksin huolen tai pelon kanssa.
Yhteystietomme löydät täältä:  https://www.hattulanseurakunta.fi/yhteystiedot.
Lisätietoja asiasta antaa kirkkoherra Virpi Järvinen, puh. 045 6578 777, virpi.jarvinen@evl.fi

2020-03-13 21:22:00.0