Kasteet ja hautaamiset hoidetaan, seurakunnan kokoontumiset peruttu

Suomessa eletään nyt poikkeusoloissa. Evankelis-luterilaisen kirkon piispat julkaisivat tänään (maanantaina) kello 18.55 ohjeistuksen, miten julkisten kokoontumisten rajoituksia noudatetaan. Yksittäisiä perheitä ja henkilöitä koskevat kirkolliset toimitukset kuten kasteet, avioliittoon vihkimiset ja hautaan siunaamiset toimitetaan edelleen, mutta niissäkin voi olla paikalla enintään kymmenen ihmistä.

– Kaikki muut kokoontumiset perutaan toistaiseksi. Seurakunnan kaikkia ilmoituksia (netissä, ilmoitustauluilla ym) ei kuitenkaan saada hetkessä ajan tasalle, joten vanhentunutta tietoa on esillä vielä jonkin aikaa. Ihan heti ei myöskään ole tietoa, miten Hattulan seurakunta käytännössä toteuttaa piispojen ohjeistuksen kaikki suositukset. Lisätietoa julkaistaan mahdollisimman pian.

Poikkeusolojen ajan Hattulan kirkko (Kirkkotie 29) on avoinna yksityistä rukousta ja hiljentymistä varten sunnuntaisin kello 11–13 ja keskiviikkoisin kello 16–19.  Paikalla on myös seurakunnan työntekijä, jonka kanssa voi halutessaan käydä kahdenkeskisiä keskusteluja – mutta emme kättele!  Muuten seurakunnan työntekijöihin voi ottaa yhteyttä puhelimitse ja sähköpostitse.

Piispojen antama ohjeistus löytyy kokonaisuudessaan tästä.

2020-03-16 21:12:00.0