Seurakunta sai uudet nimikkolähetit

Lähikuvassa lähetystyöntekijäpariskunta Folkers Williams ja Hannele Tulkki-Williams

Folkers Williams ja Hannele Tulkki-Williams

Lähetystyö kuuluu seurakunnan perustehtäviin siinä missä vaikka diakonia tai rippikoulun pitäminen.  Hattulan seurakunta ei kuitenkaan toimi lähetystyöntekijöiden työnantajana vaan tukee järjestöjä, jotka toteuttavat lähetystyötä.  Tällä viikolla voimaan tulleen uuden sopimuksen mukaan Hattulan seurakunta sitoutuu tukemaan Hannele Tulkki-Williamsia ja Folkers Williamsia, avioparia, jonka Suomen Lähetysseura on lähettänyt Senegaliin.

Hannele on valtiotieteilijä ja toimii työalueensa kirkollisen työn koordinaattorina.  Folkers, joka on lähtöisin Etelä-Afrikasta, puolestaan työskentelee Senegalin ev.-lut. kirkon omavaraisuuden ja nuorisotyön kehittäjänä sekä hallinnon neuvonantajana.

Hannelesta ja Folkersista tuli Hattulan seurakunnan nimikkolähettejä kesken työkautensa, joten he eivät vierailleet Hattulassa ennen lähtöään Senegaliin.  Meneillään oleva työkausi päättyy syksyllä 2021, ja toivomme sitten saavamme heidät vieraiksemme Hattulaan.  Heikki Takko, joka oli puolisonsa Annin kanssa Lähetysseuran työntekijänä Senegalissa ja sitä ennen Nepalissa, vieraili viime marraskuussa Hattulassa.  Hän kävi silloin joissakin kouluissa kertomassa koululaisille lasten elämästä kehitysmaissa.

Hattulan seurakunnalla on eri puolilla maailmaa yhteensä viisi nimikkolähettiä, ja lisäksi Tampereen hiippakunnan seurakunnilla on kaksi yhteistä nimikkolähettiä Namibiassa.

2020-05-09 13:06:00.0