Kirkkoon pääsee taas... sopivin turvavälein

Poikkeustilan vuoksi seurakunta ei ole päässyt maaliskuun puolivälin jälkeen kokoontumaan kirkkoon.  Kokoontumisrajoitukset lievenevät touko-kesäkuun vaihteessa.  Vielä helluntaipäivänä 31. toukokuuta jumalanpalvelus täytyy toteuttaa suljettujen ovien takana ilman läsnä olevaa seurakuntaa, niin että pieni työryhmä lähettää jumalanpalveluksen suoratoistona internetissä.

Seurakunnan kokoontuminen jumalanpalvelukseen alkaa kesäkuussa uudestaan.  Ensin, maanantai-iltana 1. kesäkuuta, Ihalemmessä Lehijärven vanhalla kirkonpaikalla on arki-illan jumalanpalvelus taivasalla kello 18 alkaen, osoite Lempsinraitti 53.  Yhteistä ehtoollisen viettoa varten Hattulan kirkossa on viikkomessu keskiviikkona 3.6. ja tiistaina 9.6., kumpanakin iltana kello 18 alkaen.  Näitä tilaisuuksia ei kuvata internetiin.

Kesäkuun kolmena ensimmäisenä sunnuntaina Hattulan kirkossa on konfirmaatiojumalanpalveluksia kesän rippikouluja varten.  Isot rippikouluryhmät jaetaan pienempiin ryhmiin konfirmaatiota varten, jotta kirkkoon ei tule tungosta.  Kesäkuun 14. ja 21. päivinä kirkossa on useampi konfirmaatiomessu peräkkäin.

Juhannuspäivänä, lauantaina 20.6. on perinteiseen tapaan sanajumalanpalvelus kello 10 Pyhän Ristin kirkossa ja kello 12 messu Tyrvännön kirkossa.  Seurakunta ei tänä kesänä järjestä jumalanpalvelusta Vuohiniemen rukoushuoneessa.

Jumalanpalvelusten videointia ja suoratoistoa internetissä jatketaan pyhäisin.  Jumalanpalveluksia voi seurata sekä suorina lähetyksinä että nauhoitteina, sunnuntaisin YouTubessa ja juhannuspäivänä seurakunnan Facebook-sivulla.

(Uutisen viimeistä kappaletta on päivitetty 31.5.2020: suoratoiston pääasiallinen kanava on jatkossa YouTube.)

2020-05-28 13:45:00.0