Uusi kirkkovaltuusto valittu

Kirkkovaltuuston jäsenten vaalit huipentuivat sunnuntaina vaalipäivään Hattulan kirkossa.  Äänestys päättyi kello 20, ja vaalilautakunta sai vaalin tuloksen valmiiksi noin puolitoista tuntia myöhemmin.

Äänioikeuttaan käytti 968 Hattulan seurakuntalaista (16 %), heistä 580 eli kolme viidesosaa ennakkoon.  Sunnuntaina kirkossa kävi 388 äänestäjää.  Hylättyjä ääniä oli kaikkiaan kymmenen.  Hyväksytyt 958 ääntä jakautuivat eri ehdokaslistojen kesken niin, että Keskiryhmien seurakuntaväki sai 445, Hattulan kansallinen seurakuntaväki 331 ja Hattulan demarit 182 ääntä.  Hattulan ääniharava oli kansallisten Anssi Tast 82:lla äänellä, kun taas korkeimman vertausluvun sai keskiryhmien Joonas Heikkilä.

Kaikkien valtuustoon valittujen nimet ja henkilökohtaiset äänimäärät löytyvät seurakunnan vaalisivulta.

2018-11-18 23:45:00.0