Virpi Järviselle myönnettiin rovastin arvonimi

Tampereen hiippakunnan piispa Matti Repo on antanut 21.11.2018 rovastin arvonimen Hattulan seurakunnan kirkkoherra Virpi Järviselle.  Virpi Järvinen, 62, sai pappisvihkimyksen tammikuussa 2006 Lapualla, mutta tuli töihin Hattulan seurakuntaan jo samana vuonna.  Kirkkoherraksi hänet valittiin vuoden 2016 syksyllä.

Rovasti on kirkollinen arvonimi jonka piispa voi myöntää kirkollisessa työssä erityisesti ansioituneelle papille.  Rovastin arvonimi ei ole riippuvainen virka-asemasta.  Teologian tohtorille ei kuitenkaan yleensä anneta rovastin arvonimeä.

Tampereen hiippakunnassa rovastin arvonimet saivat samalla Jokioisten seurakunnan kirkkoherra Jyrki Koivisto, Harjun seurakunnan seurakuntapastori Tarvo Laakso, Jämsän seurakunnan kirkkoherra emeritus Pentti Leppänen, Janakkalan seurakunnan kirkkoherra Pekka Riikonen ja Tampereen seurakuntayhtymän sairaalapastori Ulla Ruusukallio.

2018-11-22 13:28:00.0