Hattulan seurakuntatalon rakennushanke etenee

Hattulan seurakuntatalon pää- ja arkkitehtisuunnittelijaksi kirkkoneuvosto valitsi Ajan Arkkitehdit Oy:n Asko Kaipaisen. Asko on suunnitellut myös Hattulan kunnan uuden terveysaseman, jonka rakennustyöt ovat jo vauhdissa. Rakennesuunnittelusta vastaa FCG Suunnittelu ja Tekniikka Oy:n Jari Hassinen. Sähkö- ja LVIA-suunnittelijoina toimivat Mirja Lehtonen ja Juha-Pekka Kokko Rejlers Finland Oy:stä. Rakennusaikaiseen kosteudenhallintaan kiinnitetään erityistä huomiota. Kosteudenhallintakoordinaatoriksi kirkkoneuvosto valitsi Aktiva Insinöörit Oy:n Pauli Tikkasen.

Kuvassa sopimusta allekirjoittamassa kosteudenhallintakoordinaattori Pauli Tikkanen, talouspäällikkö Tia Kymäläinen ja kirkkoherra Virpi Järvinen.

Rakennuttajakonsultin ja valvojan valinta tapahtuu lähipäivinä. Varsinainen rakentaminen pyritään aloittamaan syksyn 2019 aikana ja alustavan aikataulun mukaan seurakuntatalo valmistuisi adventiksi 2020.

Tällä hetkellä seurakunnan toiminta – kerho, diakoniatyö, toimistotilat ja nuorisotilat sekä muut palvelut ovat jakautunut kolmeen eri paikkaan, joissa seurakunta on vuokralla. Työyhteisönä odotamme kovasti saman katon alle pääsemistä, jotta voimme palvella seurakuntalaisia entistäkin paremmin.

Suunnittelijatiimi tutustumassa tonttiin (Parolantie 45). Hankkeen suunnitteluvaihetta koordinoi Hattulan kunnan projektinjohtaja Liisa Jokinen, joka myös kuvassa.

2019-02-19 11:39:00.0