Diakonia eli palvelu

tarkoittaa kulkemista ihmisten rinnalla erilaisissa elämäntilanteissa. Toisen ihmisen kuuntelu, toivon herättäminen, armon viestin kuljettaminen ja yhteisvastuullisuus ovat diakonian perusviestejä. Jeesus kehottaa meitä huolehtimaan ja kantamaan vastuuta lähimmäisistämme.

Diakonia on ihmistä varten "Niin kuin te tahdotte ihmisten tekevän teille, niin tehkää te heille." Luuk. 6:31

Diakonia etsii ja pyrkii auttamaan niitä, jotka jäävät apua vaille. Tätä pyritään toteuttamaan erilaisissa ryhmissä, leireillä, retkillä ja juhlissa sekä myös yksilökohtaisena työnä vastaanotolla ja kotona.

Diakonia on koko seurakunnan työtä. Se ei ole vain toimintaa ja tapahtumia vaan se on ennen muuta kristillinen elämäntapa. Diakonia toimii elämässä seurakunnan keskellä. Osallistumalla eläkeläisten kerhoihin, palvelupäiviin, seurakuntailtoihin, kirkkopyhiin, retkiin ja leireihin voit saada virkistystä yhdessäolosta ja Jumalan sanasta.

HATTULAN KIRKKOSUKAT

Hattulan kirkkosukat ovat saaneet innoituksensa Pyhän Andreaksen ristiä jäljittelevästä koristeornamentista, joka kiertää Hattulan kirkon sisäseiniä. Sama ristikuvio toistuu myös kirkon alttarikaiteessa, saarnastuolissa ja ovissa. Apostoli Andreas oli yksi Jeesuksen opetuslapsista. Hän kärsi marttyyrikuoleman ristiinnaulittuna vinolla ristillä, jollaista hänen mukaansa kutsutaan Andreaan ristiksi.

Hattulan kirkkosukan on suunnitellut diakoniatyöntekijä Sari Airola.

Tee itsellesi omat sukat, ohje löytyy täältä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Mieltä voivat järkyttää monenlaiset yllättävät tapahtumat. Tukea vaikeaan tilanteeseen saa esimerkiksi seurakunnan diakoniatyötekijöiltä tai papeilta.

Apua elämän kriiseihin