Pyhän Ristin kirkon seinämaalaukset

Kirkko tunnetaan erityisesti lukuisista kalkkimaalauksista. Kuva-aiheita on paljon, yhteensä 193 erillistä maalausaihetta. Maalaukset ovat toimineet koristeina ja selventäneet keskiajalla kirkkokansalle kristillistä oppia. Kirkon maalaukset muodostavat useita kuvasarjoja Raamatun pelastussanomasta sekä pyhimyslegendoista, jotka olivat keskiajalla tärkeä osa katolista oppia. Maalausten toinen lähtökohta on liturginen ja ne esittävät kirkkovuoden juhlien aiheita. Eritoten joulu- ja pääsiäispyhien sanoma on kuvattu varsin seikkaperäisesti.

Kirkon seinäpinnoilla keskitytään Raamatussa kuvattuihin kertomuksiin alkaen maailman luomisesta ja päättyen maailmanloppuun. Valtaosa seinien maalauksista käsittelee Jeesuksen elämää. Muualla kirkossa maalausaiheet vaihtelevat Mariaan liittyvien kuvien, Mooses-kuvien ja pyhimyslegendojen välillä.