Haudanhoitojen maksuvaihtoehdot

Haudan voi antaa Hattulan seurakunnan hoitoon joko vuosittain tapahtuvalla tarjouslaskutuksella tai sijoittamalla kerralla enemmän varoja seurakunnan haudanhoidon sijoitustilille. Hinnoittelu on kummassakin maksutavassa sama ja määräytyy rinnakkaisten hautapaikkojen määrän perusteella.

Haudanhoitojen hinnat Linkki avautuu uudessa välilehdessätarkistetaan vuosittain ja päätetään kirkkoneuvostossa. Voit myös tiedustella hintoja seurakunnasta, josta voit samalla varmistaa hautapaikkojen lukumäärän.

Vuosittainen tarjous

Tilatusta hoidosta lähetetään keväällä laskumuotoinen tarjous, jonka maksamalla vahvistaa hoidon aloituksen. Kun kesähoito on maksettu, tulee automaattisesti seuraavana keväänä tarjous vastaavasta haudanhoidosta.

Sijoitustili haudanhoitoa varten

Seurakunnan kanssa tehdään sijoitustilisopimus. Seurakunnan sijoitustilille maksetaan sijoitussumma, joka on yhden hautapaikan kokoiselle haudalle vähintään 1 250 euroa.

Sijoitusta vähennetään vuosittain kyseisen kesän hoitohinnalla ja hoitoa jatketaan niin kauan kuin sijoitusta riittää, eli noin kymmenen vuotta. Hoitoa voi jatkaa sijoittamalla lisää.

Viisivuotinen perennahoito

Monivuotisten kasvien hoito maksetaan aina etukäteen viideksi vuodeksi.