Hattulan hautausmaa

Kirkkotie 29, 13880 Hattula

Hattulan hautausmaa

Hattulan hautausmaa on perustettu v. 1858. Hautausmaa on seurakunnan suurin ja sen muistomerkit kertovat sykähdyttävällä tavalla menneistä sukupolvista, sukujen ja yksittäisten ihmisten historiasta. Hautausmaan Kirkkotien puoleinen rinne pidetään niittynä lintuja ja perhosia ajatellen. Katso hautausmaan karttaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Hattulan hautausmaalta löytyvät sekä tuhkalehtoalue että muistolehtoalue, joihin vainajan tuhka kätketään seurakunnan toimesta. Omaisten tietoon ei tule hautausajankohta eikä -paikka. Tuhkalehdossa on yhteismuistomerkki, johon lisätään vainajan tiedoilla muistolaatta. Muistolehdossa on muistelupaikka, jossa ei ole vainajan nimitietoja. Kummallakin alueella on paikka, jonne omaiseti voivat tuoda kukkia ja/tai kynttilöitä.

Pysäköintialue Kirkkotien varressa.

Pysäköinti Pysäköinti