Tömäjärven leirikeskus

leirikeskuksen päärakennus

Tömäniementie 38, 13500 Hämeenlinna

Tömäjärven rannalla olevassa leirikeskuksessa pidetään erityisesti lasten ja nuorten leirejä. Leirikeskus on lähinnä seurakunnan omassa käytössä, mutta sitä vuokrataan myös ulkopuolisille.

Päärakennuksessa on ruokala/luokkatila, keittiö, wc:t ja suihkut. Saunalla on tilava takkahuone. Leirikeskuksessa on myös tunnelmallinen leirikirkko.

Mökkejä on 6 kpl joissa yhteensä 36 majoituspaikkaa kerrossängyissä. Mökeissä ei ole mukavuuksia:
- ei vesijohtoa
- ei lakanoita, peittoja (vain patjat ja tyynyt)
- ei wc:tä tai suihkutiloja (löytyvät päärakennuksesta sekä saunalla ulkovarastosta)

Kaikki seurakunnan tilat ovat päihteettömiä ja savuttomia.

Hinnasto 2024Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Lisäksi Pomolasta löytyy huoneita ohjaajille, Pomola ei sisälly leirikeskuksen vuokraukseen.

Leirikeskuksen portit ovat suljettuna silloin, kun siellä ei ole leiriä.

Tömäjärven rannalla sijaitsevan seurakunnan leirikeskuksen vanhin rakennus on saunapirtti, joka valmistui 1974 ja toimi päärakennuksena vuoteen 1986 jolloin uusi päärakennus valmistui. Latokirkko/leirikirkko on pystytetty nykyiselle paikalleen talkoovoimin v. 1979.

Ajo-ohje: Tiiriöntieltä lähdetään Parolasta tullessa oikealle Parolantielle, josta käännytään Vuorentaantielle vasemmalle eli Vanhaa Härkätietä Renkoon päin noin 7 km.

Käännytään oikealle viitan kohdalta, jossa lukee ”Leiri, srk Hattula”. Huomioi, että alueella on asutusta ja 30km/h nopeusrajoitus. Risteyksestä on matkaa noin 1km, kunnes saavut keltaisen päärakennuksen eteen.

Huom! Ethän käänny vielä risteyksestä, jossa kyltissä lukee ”Tömäjärvi”.

Esteetön wc Esteetön wc
Lähes esteetön tila Lähes esteetön tila
Sukupuolineutraali wc Sukupuolineutraali wc
Tilaa vaunuille Tilaa vaunuille