Lehti hiirenkorvalla

Aikuisille

Jumalanpalveluksista Hattulan seurakunnassa on yleistietoa sivulla Jumalanpalvelukset ja uskonelämä.  Yksittäisistä jumalanpalveluksista ja rukoushetkistä löytyy tietoa tapahtumahaussa.  Seurakunnan työntekijöiden lisäksi myös yksittäisillä seurakuntalaisilla voi olla palvelutehtäviä jumalanpalveluksessa:  kirkkoherra voi esimerkiksi antaa luvan avustaa ehtoollisen jakamisessa.

Jos uskoon liittyvät kysymykset askarruttavat mieltäsi tai syyllisyys painaa tai etsit paikkaasi elämässä ja seurakunnassa, asioita ei tarvitse jäädä hautomaan yksin.  Ota rohkeasti yhteyttä johonkin seurakunnan työntekijään!  Luottamuksellinen keskustelu ei ratkaise kaikkia pulmia mutta on usein helpottavaa.

Jos suunnittelet häitä, lisätietoa löytyy sivulta Häät.  Jos olet kirkon jäsen ja sinulle on syntynyt lapsi, tietoa kastejuhlan järjestämisestä on sivulla Ristiäiset.  Jos sinua ei ole kastettu tai jos rippikoulu jäi nuorena käymättä, ota yhteyttä kirkkoherranvirastoon tai nykäise pappia hihasta, niin katsotaan, miten asia järjestyy.

Huomattava osa seurakunnan tilaisuuksista on tarkoitettu kaikenikäisille tai nimenomaan aikuisille, vaikkei sitä erikseen mainittaisikaan.  Jos laulaminen sujuu, voit liittyä johonkin kuoroon tai musiikkiryhmään.  Jos sinulla on uusia ideoita, kerro niistä!

Seurakunnan jäseniä, erityisesti aikuisia, tarvitaan kantamaan vastuuta seurakunnassa.  Jos asunnossasi olisi mahdollista järjestää vaikkapa kinkerit, kotisi voisi olla kertaluontoisesti seurakunnan kokoontumispaikkana.  Tai jos vaikka kerran tai kahdesti vuodessa haluaisit olla vapaaehtoisena keittiössä tai auttaa tavaroiden siirtelyssä, mainitsepa asiasta papille tai diakoniatyöntekijälle.

Seurakunnan leirikeskuksessa Tömäjärvellä on monenlaisia leirejä, mutta joskus myös aikuisten iltoja, joihin voi tulla vapaasti ennalta ilmoittautumatta.  Kesän 2024 ohjelmasta ilmoitetaan keväämmällä.

Keva kerho

Kehitysvammaisten yksikössä Juteinikodissa maanantaisin klo 17.30-18.30 kokoonnutaan yhdessä askartelemaan, laulamaan ja tutustutaan kirkkovuoden teemoihin. Tiedustelut Ritva Viitala 040 727 4052.

Maanantaipiiri

Kokoontuu maanantaisin klo 12-14 Hattulan seurakuntatalossa, Parolantie 45.

Piirissä tehdään käsitöitä, askarrellaan ja keskustellaan. Hyvän Mielen Puodista voit ostaa tuotteita Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

Helmipiiri

kokoontuu ilmoitusten mukaan sovitusti Hattulan seurakuntatalossa. Piirissä ommellaan helmi-ikoneita ja koristellaan pääsiäismunia helmin ja paljetein. Tiedustelut Sari Airola 045 657 7145.

Virsiä ja Villasukkia ilta

kokoontumiset ti klo 17 Hattulan seurakuntatalossa.

Syksy 2023: 5.12.2023

Kevät 2024: 2.1., 6.2. ja 5.3.

Tule sukkakutimesi kanssa veisaamaan virsiä ja neulomaan joko Hattulan kirkkosukkia, Pyhän Ristin kirkkosukkia tai kastesukkia vuoden 2024 vauvoille tai omia sukkia omille ihmisille. Illan aikana myös tarjolla iltateetä ja pientä suolapalaa.