Hattulan uusi kirkkoherra valitaan lokakuussa

Tuleva kirkkoherra valitaan välillisellä vaalilla eli valinnan tekee Hattulan seurakunnan kirkkovaltuusto. Hattulan seurakunnan uusi kirkkoherra on selvillä 24.10.2023, jolloin kirkkovaltuusto tekee valinnan kelpoisiksi todettujen hakijoiden välillä. Ennen valintaa hakijat haastatellaan.

Hattulan seurakunnan monivuotinen kirkkoherra Virpi Järvinen jää eläkkeelle ensi keväänä. Uusi kirkkoherra asetetaan virkaan toukokuussa 2024.

Uudeksi kirkkoherraksi on ehdolla kuusi virkaan kelpoista hakijaa (aakkosjärjestyksessä): Markku Antola, Mika Juppala, Matti Nikkanen, Pirkko Pyyhtiä, Jyrki Rauhala ja Petra Ryynänen. Hattulan seurakunnan kirkkoneuvosto nimeämä valmistelutyöryhmä haastattelee hakijat 21.8. ja 29.8. Haastattelujen perusteella osa hakijoista lähetetään soveltuvuustutkimukseen. Kirkkoneuvosto tekee päätösehdotuksen siitä, kuka tulisi valita kirkkoherran virkaan.

Lisätietoja: Valmistelutyöryhmän puheenjohtaja Pia Yli-Pirilä, 050 574 5518.

2023-08-11 10:52:00.0