Hattulan seurakunta kutsui kolme hakijaa soveltuvuusarviointeihin, yksi valittu hakija vetäytyi hakuprosessista

Hattulan seurakunnan kirkkoherran valintaprosessi etenee.

Kirkkoneuvoston asettama vaalin valmistelutyöryhmä päätti 4.9. kokouksessaan kutsua soveltuvuusarviointiin Matti Nikkasen, Jyrki Rauhalan ja Petra Ryynäsen.

Nikkanen on Etelä-Saksan suomalainen siirtolaispappi. Rauhala toimii Hyvinkään seurakunnan kappalaisena ja Ryynänen Janakkalan seurakunnan kappalaisena.

Tampereen tuomiokapituli totesi istunnossaan 14.6.2023 Hattulan seurakunnan kirkkoherran viran seitsemästä hakijasta kuuden olevan kelpoisia. Hattulan seurakunnan kirkkoherran vaalin valmistelutyöryhmä haastatteli kaikki kuusi kelpoista hakijaa viikoilla 34 ja 35.

Hattulan seurakunnan kirkkoherra Virpi Järvinen jää eläkkeelle 1.5.2024 alkaen. Kirkkovaltuusto valitsee uuden kirkkoherran kokouksessaan 24.10.2023.

Päivitys uutiseen: Petra Ryynänen on vetäytynyt 11.9. kirkkoherran viran hausta. Valmistelutyöryhmä päätti, että hänen tilalleen ei lähetetä kolmatta hakijaa soveltuvuusarviointeihin. Soveltuvuusarvioinnit Matti Nikkasen ja  Jyrki Rauhalan kanssa on kalenteroitu, arviointiraportti saadaan viikolla 40.

Tue Sep 05 09:49:00 EEST 2023