Kirkonmäki kuhisee kynttilänpäivänä

Satuloitu poni seisoo taluttajansa kanssa lumisella tiellä seurakunnan vuoden 2015 talvitapahtumassa

Kynttilänpäivän perhekirkon jälkeen kirkossa ja kirkonmäellä on monenlaista tarjoilua ja toimintaa Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.  Ohjelmaa on varsinkin lapsille, vatsan täytettä kaikenikäisille.

Yhteisvastuun hyväksi myydään makkaraa, lettuja ja pullaa, ja kirkon eteisessä voi ottaa jalkapuuselfien.  Poniratsastukseen on mahdollisuus kello 11.30–13.30.

Kirkontorniin pääsee maksutta pieninä ryhminä opastetulle kierrokselle, ja jos lunta on riittävästi, kirkonmäen rinteessä on pulkkamäki.  Keppariradalle pääsee, vaikkei olisi luntakaan.

Tasavallan presidentti avaa Yhteisvastuukeräyksen kynttilänpäivänä 2. helmikuuta.  Yhteisvastuukeräys 2020 tukee vanhemmuutta Suomessa ja kehitysmaissa.  Lapsi tarvitsee suhdetta vanhempaansa niin meillä kuin maailmalla.  Kirkon ulkomaanavun katastrofirahasto huolehtii avun perillemenosta ulkomaisiin kohteisiin.

(Kuva vuoden 2015 talvitapahtumasta.)

2020-01-19 19:00:00.0