Uusia nimikkolähettejä Hattulan seurakunnalle

Huomattava osa lähetystyön kannatuksesta Hattulan seurakunnassa menee Suomen Lähetysseuralle, jolla on työntekijöitä monissa maissa.  Lähetystyöntekijää, jonka kannattamiseen seurakunta on sitoutunut, sanotaan nimikkolähetiksi.  Hattulan seurakunnalla on kymmenien vuosien ajan ollut nimikkolähetteinä Senegalissa ja välillä myös Namibiassa työskenteleviä Suomen Lähetysseuran työntekijöitä, mutta uudet nimikkolähettimme ovat lähdössä Etiopiaan.

Kristiina (o.s. Erelä) ja Kai Ojala ovat vielä Suomessa ja vierailevat Hattulan seurakunnassa 10. lokakuuta.  Seurakunnan pääjumalanpalvelus on tuona sunnuntaina Tyrvännön kirkossa, joten Ojalat tulevat sinne.  Kai saarnaa kello 10 alkavassa messussa.  Messun jälkeen Kristiina kertoo työstä, johon heidät lähetetään.  Lopuksi hörpätään kirkkokahvit.

Hattulan seurakunnan kirkkoneuvosto päätti kokouksessaan 21.9.2021, että seurakunta tekee Suomen Lähetysseuran kanssa sopimuksen Ojaloiden työn tukemisesta.  Sopimuksessa myös jatketaan Bolivian evankelis-luterilaisen kirkon (IELB) tukemista Lähetysseuran kautta.  Hattulan seurakunnalla on samantapaisia sopimuksia myös neljän muun lähetysjärjestön kanssa.

2021-10-02 20:25:49.0